Behandling
Visitation
Ved alle henvendelser til vores Ferievagt foretager vi først telefonvisitation for at afgøre:
- om problemet kan afhjælpes over telefonen
- om det kan vente, indtil den kommunale tandpleje er tilbage efter ferien
- om der er behov for, at vi kører ud og udfører nødbehandling.
Behandling
Vurderer vi, at patienten har brug for nødbehandling, udfører vi denne på patientens bopæl inden for 1 – 4 dage (hverdage, dvs. mandag-fredag). Vi fører almindelig nødjournal, der overgår til den kommunale tandpleje efter ferien.
Nødbehandling – ikke akut
Ferievagten er ikke en akut tandlægevagt, men udfører nødbehandling efter behov af de tilmeldte patienter – normalt inden for 1 – 4 dage (hverdage, dvs. mandag – fredag).
Hvis du har brug for akut tandbehandling, og du ikke kan komme til den tandpinevagt, som din kommune har en aftale med, så kontakt læge eller skadestue.
Bemærk: Ferievagten er ikke for personer, der går i den kommunale børne- og ungdomstandpleje.
Kontakt HjemmeTandplejens Ferievagt
Hvis du er visiteret til kommunal omsorgstandpleje, socialtandpleje eller specialtandpleje, og hvis du har spørgsmål eller brug for tandplejehjælp, når din kommunale tandpleje holder ferielukket, så:
- ring til Ferievagten mandag – fredag kl. 8-15 på telefon 70 200 260. Hvis vi er optaget, så læg en besked med navn og telefonnummer, så vender vi tilbage.
Vi tjekker, om din kommune er med i Ferievagten og tjekker også, om du / din ordning er omfattet.
Hvis din kommune er med og du/din ordning indgår, så vurderer vi:
- om der skal ydes nødbehandling inden for 1-4 hverdage
- eller om behandling kan vente, indtil den kommunale tandpleje er tilbage fra ferie.